Határtalanul 2018

Határtalan lehetőségek a szakképzésben
szovátai és tatai diákok együttműködésével

Első utazás – Szováta – 2018. szeptember 27-30., 40 diák + 3 kísérőtanár

1. nap
Korán indultunk, Nagyváradon megnéztük az Ady Endre Múzeumot, majd a Király-hágónál megpihentünk egy kicsit, és ezután Bánffyhunyadon a Néprajzi Múzeumot látogattuk meg. Megálltunk a Tordai-hasadéknál is, majd este kissé fáradtan, de kíváncsian érkeztünk Szovátára.
A szálláson vártak minket a partneriskola diákjai, vacsora közben ismerkedtek egymással a tanulók, megbeszéltük a projekt előkészületeit, kiosztottuk a feladatokat.

2. nap
Reggel elkezdtük a székelykaput készíteni a testvériskola asztalos diákjainak segítségével. Székelyudvarhely belvárosában több nevezetességet is megtekintettünk: a Városháza épületét, a Millenniumi Székely emlékművet, a Református templomot, a Kossuth Lajos utca műemléképületeit, a Tamási Áron Gimnáziumot és a Benedek Elek Tanítóképzőt.
Kirándulás a Gyilkos-tónál, ahol csónakáztunk és a Békás-szorosnál, ahonnan vásárfiákkal értünk vissza Szovátára. Körbesétáltuk a Medve-tavat és felmásztunk a kilátóra. Este beszélgetés, közös vacsora a szálláson.

3. nap
Meglátogattuk a partneriskolát, ahol kézi- és focimeccset szerveztek számunkra, valamint diákjaink közül többen a Medve-tó körül szervezett futóversenyen is részt vettek. Ebéd után idegenvezetővel megtekintettük a parajdi sóbányát, sok érdekes információt kaptunk a történetéről, gyógyító hatásáról, majd a korondi kézművességgel és a korondi fazekasok motívumaival is megismerkedtünk. Farkaslakán megnéztük Tamási Áron szülőházát és sírjánál virágot helyeztünk el.
Este befejeztük a projektterméket, majd meghatároztuk a következő utazás előkészítésével kapcsolatos tennivalókat. Zárórendezvény.

4. nap

Elköszöntünk az új barátoktól, elindultunk hazafelé.Útközben megtekintettük a segesvári várat, Déva várát, .a világosi fegyverletétel helyszínét, az aradi vértanúk emlékművét, majd este kissé fáradtan, de annál nagyobb élményekkel érkeztünk meg Tatára.
[metaslider id=”6759″]

Második utazás – Tata

1. nap
Szovátáról korán indultak, Gyulán megtekintették a várat, Kecskeméten a Cifrapalotát és a Katona József Emlékházat. Este vacsorával vártuk őket a szálláson. Kötetlen beszélgetés során felelevenítettük az erdélyi élményeket, majd megbeszéltük a magyarországi utazás részleteit.

2. nap
Kisbérre látogattunk, ahol megtekintettük a Helytörténeti múzeumot a Kiskastélyban, a Magyar Királyi Lovardát, a Mini-Magyarország Makettparkot és Ászáron a Mini Skanzent. Ebéd után Visszaérkeztünk Tatára, ahol idegenvezetőink végig kalauzolták barátainkat a tatai Várban, majd sárkányhajóztunk az Öreg-tavon. Este a „Szakmák éjszakája 2019” rendezvényen vendégeink és diákjaink közös szakmai bemutatót tartottak és elkészítették a székely kaput ábrázoló érméket.
A megnyitón székely táncot mutattak be a partneriskola diákjai és polgármester úr is köszöntötte erdélyi barátainkat. Megismerkedhettek az iskolánkban oktatott szakmákkal, kipróbálhatták a különböző mesterségeket.

3. nap
Reggel Győrbe mentünk, ahol egy városfelfedező játék keretében megismerkedtünk a főbb látványosságokkal. Ebéd után kisvonattal városnézésen vettünk részt, (Vár, Öreg-tó, malmok, templomok, Harangláb), majd a végállomás a kalandpark volt, ahol mindenki önfeledten szórakozott. Este befejtük második projekttermékünket is. Zárórendezvény.

4. nap
Reggel elbúcsúztunk vendégeinktől. Útközben megtekintették Budapesten az Országházat, a Mátyás Templomot, a Halászbástyát, majd este szerencsésen megérkeztek Szovátára.